Ez leginkább egy konzultációs blog, de mindenféle írások vannak itt, amik összességében jelezhetik mi is foglalkoztat és körülbelül mi a szemléletem.
Tájékoztatásként a névjegyem és a szolgáltatás leírása, hogy mégis ki vagyok és mit kínálok.
Ha ezek alapján vagy mindezek ellenére úgy tűnik, tudnánk együtt dolgozni, ajánlom az elérhetőségem.

2022. október 27.

harciasan

harc mikrofon
„Te értem ne harcolj!” – hangzik el egy megszólásban, amit több ezren lájkoltak. Eleve divat lett a harc, fura nekem, hogy amikor valaki képviseli saját érdekeit, igazát, gyakran egy kisebb-nagyobb csoport véleményét, az harc. Nem tárgyalás, nem felszólalás, esetleg vitatkozás, hanem vérre menő küzdelem. Ráadásul olykor egy-egy nyilvános megnyilvánulás tényleg erősen érintheti egzisztenciánkat manapság. Jelzi ez aktuális világunk aktuális állapotát. A megszólaláshoz érkezett sok száz hozzászólás egyike: „Nincs bocsánat!! 18 évesen az apámnak sem volt, akit egy életre elástak!! Tanuljon ő is!!” kiválóan jelzi, milyen lelkülettel viszonyulunk egymáshoz. Így biztosan lehet építeni egy országot, megoldani komoly gondokat, élhetőbbé tenni az életünket. Node miről van szó? Valaki képvisel egy véleményt, ami nem csak a sajátja, igen sokan osztják. Ezért felszólal, kimondja, kellő indulattal, hiszen érzelmileg is érintett. Ahogy a sokak is, akik érzelmileg is egyetértenek. Ezzel kezdeni kell valamit annak, aki nem szeretné ezt a véleményt érvényesülni látni, vagy valamiért valami nem jön be neki. Bele lehet kötni a stílusba. Így máris nem a tartalomról van szó, nem is az indulatról, hanem a formáról. Lehet a megszólaló személyén keresztül a saját keserűséget felhozni: ”Gondold el, milyen éveken át úgy hallgatni a szidalmazást, hogy nem vágsz vissza hasonlóan!” majd ezt kioktatásként használni: „Ezt hívják alázatnak és mi csak ezzel győzhetünk!” aztán személyeskedésbe fordítani: „Ők minden bizonnyal nem olyan családból jöttek, mint te!” és közben megdicsőülni: „De az igazi pedagógus nem hétköznapi ember...”. Továbbá eléggé fiktív képek is előkerülnek, pl. „...szavaid trágyájával gyaláztad meg azoknak a pesti srácoknak az emlékét, akik...” vagy „Megbocsátok neked … mert nem tudod mit cselekszel, de ha majd rájössz...” melyek nem érvek, nem is kapcsolódnak a témához, viszont hangulatkeltésnek kiválóak. A felszólalóról feltételezett jellemzőkkel állítva szembe idealizált dolgokat, melyek egyébként nem is feltétlenül ellentétesek. Egy vélemény kimondása nem jelenti azt, hogy más vélemény ne lehetne szintén helyénvaló. A jó iskola problémái ugyanolyan valósak, mint a hátrányos helyzetűeket oktató intézményekéi. Pont az a gond, ha valaki csak a saját gondjait látja, és ha más is felmerül, azzal nem tud azonosulni. Persze mindenki a sajátját képviselje, csak ezt tudja hitelesen. De hát elég sokféle és elég sok gond van, nincs aki mindent egyben tudna képviselni. Inkább az kéne, hogy meglátom a példát, hogy lehet harcolni (maradva a háborús retorikánál). Hogy nekem is harcolni kéne, ne csak a kesergés legyen, a kiégés, hanem tenni azért, hogy „egy gettós, zacis” körnek is legyen esélye. Észrevéve, hogy nem csak az én munkám kell a felemelkedésükhöz, nem elég, ha én mentem meg őket önfeláldozásommal, hatékonyabb lenne a tágabb rendszer támogatása. Kellenének olyan változások, amik által kikerülünk ebből az elkeserítő helyzetből, és nem hősként és szentként és áldozatként kell végezni a feladatom, hanem egyszerűen hivatásként. Esetleg örömmel. Nem elhatárolódni kell hát és az ellentétet hangsúlyozni, hanem pont beleállni, hogy harcolj értem is (mert van miért, bőven), sőt még jobb ha „harcoljunk együtt”.